vrijdag 3 februari 2012

frambozen smoothie maken

ik liet hem laatst al zien, mijn frambozen smoothie! ik drink iedere dag zeker wel 1 of 2 smoothies! niet altijd met frambozen, maar die is wel erg lekker. vandaag zal ik jullie het recept laten zien
dit zjin de ingredienten voor 2 glazen: yoghurt(je moet zelf maar even beslissen of je volle, halfvolle of magere yoghurt neemt, ik neem altijd halfvolle of magere, dit is minder dik), een glas frambozen, een sinaasappel, een halve banaan.
doe de frambozen in de kan van de blender, snij de banaan in stukken en doe die erbij. op zich hoef je de banaan niet te snijden, maar omdat ik mijne uit de diepvries heb gehaald doe ik dit wel.
snij de sinaasappel doormidden en knijp beide delen boven de kan uit.

een beetje yoghurt erbij. op zich kan je dit wel weglaten, maar mijn blender is wat oud en pakt alleen stukken fruit niet zo goed. daarom doe ik er altijd een beetje yoghurt bij.

daar gaan we!! blenden maaarrrrr....

hier is die bijna klaar, maar ik zie het al, te dik! ik heb er ongeveer 1/3 glas water bij gedaan

dan gaat het stukken beter!

en klaar is je smoothie! ik vind hem zelf heerlijk, maar ik denk dat sommige mensen het aan de zure kant vinden. je kan dan altijd wat honing, suiker of gewoon een hele in plaats van een halve banaan toevoegen.
houden jullie ook zo van smoothies?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen