dinsdag 13 maart 2012

cassia obovata leaf powder #1

ik  ben al langer nieuwsgierig naar henna. ik heb het nooit aangedurft omdat ik absoluut geen oranje of rode gloed over mijn haar meer wil. toch wil ik wel de voedende bestanddelen van henna een keer uitproberen. er bestaat ook kleurloze henna, de cassia variant. die heb ik inmiddels op de kop getikt.
zo ziet het poeder eruit.
water en een scheutje olie erbij, volgens de verpakking moest er wat olie bij als je heel droog/beschadigd haar hebt. ik heb dat niet maar ik hou wel van lekker gevoed haar.
en het papje is klaar! net een moeras... zo ruikt het ook, het stinkt enorm. het voelt ook erg smerig, korrelig, het verdeeld slecht in het haar. de volgende keer doe ik het op nat haar, dan verdeelt het beter. tenminste, als ik het resultaat goed genoeg vind, want als het hetzelfde werkt als een haarmasker uit een pot ga ik dit smerige werkje niet nog een keer doen!
in je haar ziet het er ook als een moeras uit. vies! ik heb  bewust voor een oude tanktop in het zwart gekozen om vlekken te voorkomen! het zit nu op dit moment dat ik dit typ in mijn haar, het resultaat zien jullie morgen! ik laat het een uur intrekken. mocht het resultaat echt geweldig zijn doe ik het de volgende keer een hele nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen