zondag 4 maart 2012

natuurlijk haarmasker

ik ben gek op mijn haar, ik verzorg het ook erg graag. ik ben altijd in voor natuurlijke maskertjes. ik probeerde vroeger vaak het olijfolie masker, waar ik overigens niet veel van merkte, een avocado masker, of een avocado en olijfolie masker, ook hier werd ik niet warm van. argan olie schijnt altijd al de beste olie voor je haar te zijn, dus ik besloot een tijd terug pure argan olie te bestellen, 2 flesjes van 100 ml, en omdat macadamia olie ook erg goed voor je haar moet zijn ook daar 100 ml van, die was immers toch spotgoedkoop. mijn eerste flesje argan olie is al zeker voor 75% leeg nu. soms doe ik een paar druppels in mijn haar in plaats van serum, maar vaak maak ik er een lekker maskertje van. als ik weet dat ik de volgende dag vrij heb lekker s avonds mijn hele haar en hoofdhuid ermee insmeren, mijn haar in een vlecht en de volgende ochtend uitwassen.
al had ik er vaak geen tijd voor om het een hele nacht erin te hebben zitten, of geen zin. dan deed ik het een half uur. toevallig, van de week zag ik mijn macadamia olie staan, en besefte dat deze nog altijd dicht zat. ik besloot s avonds als ik thuis kwam van mijn werk de beide olien te mengen en het als masker in te doen, vlecht erin en op een handdoek slapen. ik waste de volgende ochtend mijn haar, eerst met een spotgoedkope conditioner van de action om de olie wat makkelijker uitwasbaar te maken, toen met gewone elvive shampoo en de bijbehorende conditioner, niks bijzonders, deed een beetje serum in mijn haar zoals altijd de mythic oil, omdat ik die op wil maken, en toen mijn haar uren later droog was, wow, mijn haar glanst behoorlijk en het is superzacht! ik heb ook totaal geen klitten. als ik zo'n maskertje een half uur in laat werken vind ik de werking niet bijzonder, maar een hele nacht, ja, dan geeft het mijn haar een enorme boost! ik wil het proberen iedere week even te doen. en als ik het tegenkom probeer ik sowieso ook kokos olie! erg benieuwd naar! ook in te mengen met mijn andere olie soorten!  
en mijn haren glanzen mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen