maandag 10 oktober 2011

maybelline dream satin liquid foundation

ik schreef pas nog dat ik mijn dior foundation had opgemaakt, en dat ik verder ging met mijn maybelline foundation opmaken, omdat ik toch iets minder foundations in de kast wil hebben staan. deze is al een aardig eind op weg en is al voor zeker 2/3 leeg. juist omdat ik het flesje zo ver leeggemaakt heb (en dit is ook al mijn 2e flesje!!) besloot ik mijn ervaring met deze foundation te delen, want eerlijk is eerlijk, als je het flesje voor de 2e keer al bijna leeg maakt, kan het product niet slecht zijn, toch?
de meesten zullen het flesje wel kennen, maar dit is hem dus. eigenlijk hoort er nog een doorzichtig plastic dopje bovenop te zitten, maar die heb ik niet meer. zonder dopje werkt het ook prima.
je kan ook zien dat het flesje al erg ver leeg is. ik gebruik zelf de kleur 004 light porcelain. maar dit moet je natuurlijk voor jezelf even beslissen, welke kleur er bij jouw huid past.
hij kost (tenminste toen ik hem kocht was de volle prijs) €13,49 voor 30 ml. het is geen hele goedkope foundation, maar ik vind het nog redelijk budget, zeker als je hem in een aanbieding koopt, dan zal je ongeveer een tientje betalen. zo'n lichte kleur als deze hebben de nog goedkopere merken in de drogist in ieder geval niet. merken als essence en catrice hebben voor mijn huid nooit de goede kleur, vandaar dat ik zeg dat hij nog redelijk budget is. een chanel of dior foundation kost al snel rond de 40 euro, en een mac foundation al snel rond de 30 euro. nou nu genoeg over de prijs.

dit is de substantie. een lekkere creme achtige foundation! hij smeert geweldig uit en je hebt echt heel weinig nodig, valt mij op! ik heb veel foundations geprobeerd en deze smeert echt heel goed uit als ik het vergelijk met sommige andere merken.

hij heeft geen matte finish, meer echt satijn, zoals de naam ook al zegt. ik gebruik deze foundation alleen niet graag op hele warme zomerdagen, verder is hij voor het hele jaar wel geschikt, vind ik. hij heeft een mooie medium dekking, smeert heerlijk uit, blijft met een dun laagje finishing powder erover heel goed zitten. ik weet niet of hij zonder snel vervaagd, ik gebruik eigenlijk altijd bij iedere foundation een beetje poeder, dan ga ik de hele dag niet glimmen. ik raad hem eigenlijk bijna iedereen aan. alleen als je een hele vette huid hebt, zou ik hem laten liggen en voor een mattere foundation gaan. bij een redelijk droge huid gaat hij wel goed! alleen niet als je veel last van velletjes hebt, maar dan zie je iedere foundation wel zitten. ik vind het een echte aanrader! maybelline verkopen ze bij bijna iedere drogist, dus hij is makkelijk verkrijgbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen