zondag 19 februari 2012

terug bruin

ik heb op mijn 12e mijn haar koper mahonie geverfd, ik vond het een mooie kleur maar 1 nadeel, mijn eigen haar is assig bruin, dus bij uitgroei leek het wel grijs! uiteindelijk heb ik alles eruit laten groeien toen ik 14 was. toen heb ik 2 en een half jaar mijn eigen bruine kleur gehad. toen ik bijna 17 was begon ik met blondspray, het was de bedoeling 2 tinten lichter te gaan zoals de verpakking aangaf, maar ik werd echt blond. uiteindelijk weer bruin geverfd en de kleur bleef steeds weer blond worden. toen maar een tintje donkerder bruin. tsja, de voorkant werd zwart. de kapper heeft er gelijk highlights ingezet. toen ben ik ruim 2 jaar doorgegaan met highlights. eind van afgelopen zomer heb ik ze voor het laatst laten zetten, en toen besloot ik terug bruin te willen. ik durfde het niet aan om te verven, ik liet het uitgroeien. het gaf een ombre haar effect.
nog steeds vind ik het een mooie kleur, maar bij het zien van foto's met mijn eigen haarkleur wilde ik steeds liever terug. ik weet niet waarom, misschien het contrast met de lichte huid? ik heb geen idee, maargoed, ik kocht een pakje verf van l'oreal excell 10 in de kleur middenbruin en verfde alleen de onderkant van mijn haar, de bovenkant heb ik gelaten zoals het was, ik was bang dat het te donker zou worden.

bovenop is het dus echt mijn eigen kleur. onderin niet. het loopt prima in elkaar over en nu kan ik mooi alles uit laten groeien! ik moet er nog wel aan wennen, maar ik ben er wel blij mee. op de foto lijkt het trouwens wat verschillend van kleur, maar dit heb ik in het echt niet ondervonden. misschien komt het door de flits, of de belichting. de verf stonk trouwens heel erg, maar was wel heel fijn, het hoeft maar 10 minuten in te werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen