vrijdag 2 maart 2012

Dr. R. A. eckstein carotin feuchtigkeitscreme

ja, dat is een enorm lange naam. de pot gezichtscreme uit de glossybox van januari. de review is misschien wat laat, maar ik wil een product eerst goed testen voor ik mijn mening erover geef.
het doosje is erg simpel, maar strak en duidelijk. een potje bevat 50 ml en kost €22,40. voor de mensen die hun dagcreme altijd bij de kruidvat kopen is hij wat duur, maar ik heb normaal altijd een creme van lancome dus voor mij kost hij niet zo veel, aangezien een lancome creme zo'n 55 euro kost. slik.

de ingredienten. waar ik blij om was, er zit geen minerale olie in! gelukkig, anders had ik hem niet eens op mijn gezicht gesmeerd! er zit wel alcohol denat in, hmm dat is misschien wat minder. ook is dit 1 van de weinige cremes die ik gezien heb zonder siliconen! ik werd er erg nieuwsgierig van.

een creme voor een droge huid, mooi, mijn huid is behoorlijk droog!

de pot ziet er prima uit, maar is die creme nou geel/oranje??

ik moest gelijk aan carotin denken, carrot! de kleur is van de wortels.. nee dus, het is geen wortelcreme. carotin/ caroteen is wel een stofje wat onder andere in wortels zit. maargoed, de creme is dus behoorlijk gekleurd. hij ruikt heel erg naar de schil van een sinaasappel, jammer, dat vind ik wat minder. al is het zo weggetrokken hoor.

oei, carrothead?

gelukkig niet! de kleur zie je niet meer als je het goed uitsmeert!
in het begin had ik er wat moeite mee, de creme smeert wat stroever uit dan ik gewend ben. maar waarschijnlijk komt dat doordat er geen siliconen inzitten. de geur vind ik ook niet lekker, maar echt storend is het niet. verder voedt de creme mijn huid heel goed. ik krijg er geen puistjes van maar een lekker zacht huidje! ik vind het wel een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik hoop dat jullie aardige reacties achter willen laten zonder spam naar je eigen of andere sites. zoniet zal ik zelf zo vriendelijk zijn om deze te verwijderen